linkbuilding

Laatste reactie 25/04/2017 14:35 door Martijn
· Markeren als ongelezen
Kees Kielen 2 jaar geleden geplaatst
Ik heb een aanbieding gehad van een online marketing bureau voor het schrijven van 50 unieke nieuwsberichten op verschillende nieuwssites met in die berichten een link naar onze webwinkel www.manivivendi.nl. Door deze aandacht zou onze webwinkel hoger in de ranking van Google komen. Heeft er hier iemand ervaring met deze vorm van marketing, en zoja, heeft het wat opgeleverd? Ik twijfel namelijk sterk of ik hier zoveel geld in moet steken.
WS Kees van Dijk 2 jaar geleden geplaatst
Dat gaat zeker wel bijdragen aan je linkprofiel en dus ook aan je ranking.

Maar pas op!

Het probleem wat ik voorzie is dat je niet op de meest geweldige nieuwswebsite zal komen te staan. Hierdoor zal de waarde per link dalen. Op zich niet heel erg, maar is er nog een maar...

Er is kans dat ze gebruik maken van een linkfarm. Een linkfarm zijn meerdere (bijna) dezelfde websites van dezelfde eigenaar die dezelfde content hebben en/of naar elkaar linken. Als Google hier achter komt zal hij de linkfarm hardstraffen. Hiervan kunnen websites die daarop geplaatst zijn ook schade van ondervinden. Dan ben je dus nog verder van huis. :)

Om het goed te beoordelen is er dus meer info nodig.
Kevin van der Zanden 2 jaar geleden geplaatst
Hoe kom je aan de info of die partij dat linkfarmen doet?

Ze zullen het niet zeggen.

Nagaan of er meerdere sites op 1 IP staan o.i.d.?

Goeie tip wel kees
Kees Kielen 2 jaar geleden geplaatst
Heren dank voor je de info. Of het nu wel of niet een linkfarm is, doet er niet meer zo toe. Ik ga het risico niet nemen. Ik ga zelf wel hier en daar wat stukjes schrijven. dat is voordeliger, organischer en ik heb het allemaal beter in de hand.
WS Kees van Dijk 2 jaar geleden geplaatst
Zelf doen is misschien wel de beste keus. Alleen moet je er dan natuurlijk wel voor zorgen dat het ook daadwerkelijk gebeurt. :)

Dat is toch wel waar veel webwinkels mee de mist in gaan. Je kan niet altijd alles zelf doen. Maar wellicht zijn er andere punten die je makkelijker kan uitbesteden.
Jos Nieuwenhuis 2 jaar geleden geplaatst
Ik wil ook graag meer uitbesteden. Kees heb jij misschien een lijstje wat wel goed kan uitbesteden? Teksten schrijven kost ook veel energie maar kun je ook het beste zelf doen. Er is er maar een die het product echt goed kent... Adwords besteed ik deels uit maar ook daar zie je dat er soms kennis voor nodig is.

Ik denk dat er breed behoefte is aan WAT je goed kunt uitbesteden en WIE daar goed in is.
Martijn Zandvliet 2 jaar geleden geplaatst
Ik besteed linkbuilding uit.
Teksten schrijven wij ook zelf maar laat ik wel nakijken door mensen met meer verstand van SEO dan ik.
Dat soort partijen kunnen ook technisch nog wel wat verbeteren vaak, afhankelijk van hoe goed de website in elkaar steekt.
WS Remco Steijvers 2 jaar geleden geplaatst
Als je zelf teksten schrijft, zou ik sowieso investeren in het opdoen van kennis om deze geoptimaliseerd te schrijven. Vaak zie ik mensen enthousiast aan de slag gaan, maar vergeten waarvoor ze deze teksten schrijven. Ze hebben voor ogen om direct meer bezoekers te krijgen. Maar als je niet weet op welke keywords mensen op zoek zijn of waar de potentie ligt, is het gissen in het duister.

En als mensen dan gericht schrijven om te scoren op specifieke keywords, zie je vaak dat de keywords te weinig in teksten voorkomen, er niet wordt gewerkt met tussenkopjes enz.enz.

Scoren in Google d.m.v. content is leuk, maar je moet wel weten waar je je aan dient te houden.
Janneke Wijma 2 jaar geleden geplaatst
Zat er ook naar te kijken.... is https://www.linkbuildingtool.nl/ wat of ook tevergeefs via linkfarm??
Nico Moorrees 2 jaar geleden geplaatst
Als jezelf je specifieke product informatie goed kan omschrijven dan zit je bij Google goed en ook bij de klant. Page ranking van Google is veranderd dus moet je jezelf de tekst en product kennis goed kunnen omschrijven. Lever kwaliteit voor een betere kopers ervaring. Bij een tapblad als specifiek informatie als bijvoorbeeld voor een technische informatie de kleur, lengte, gewicht, hoogte, ............zo specifiek mogelijk. Google zoekmachine interresseert alleen voor de tekst en dat is nummer 1.
De klant doet al een onderzoek naar het product en baseert op de specifieke informatie of het bij jouw koopt. Google zoekmachine houdt niet van een website dat doorgelinkt is.
Kees Kielen 2 jaar geleden geplaatst
Leuke visie Nico.

Dat gaat wel erg in tegen de meest gangbare gedachte dat het wel helpt. Maar zoals je schrijft Google verandert. Ik ben al een tijdje bezig mijn teksten voor Google te optimaliseren. Het helpt inderdaad wel. Voor de klanten hoef je het overigens niet te doen. Ik gebruik sinds kort een tooltje om het gedrag van de klanten op de website te kunnen volgens. De resultaten vond ik verbijsterend. Van de 150 bekeken filmpjes bleek er één klant naar beneden te scrollen voor meer informatie tekst. Er werd zo wie zo nauwelijks gelezen .
Martijn Zandvliet 2 jaar geleden geplaatst
Als ik een tekst heb geschreven laat ik het wel altijd door een SEO specialist controleren om her en der wat dingetjes meer SEO friendly te maken, maar zij zeggen dat niemand meer weet over het product dan ik dus geven ze enkel wat tips waarover te schrijven en dan doe ik dat zelf.
Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 20 December 2016 om 11:57
Aantal lezers 56
Aantal reacties 12